giełda części samochodowych Skoda

Katalog wyszukanych haseł

rudaaa

Temat: [Inne] Sklepy i hurtownie z częściami, warsztaty
Dzisiaj bedac na gieldzie w Myslowicach dostalismy wizytowke ze sklepu w Tychach ktory oferuje czesci do samochodow skoda oraz ciekawostka mozliwosc zakupienia czesci przez cala dobe przez 7 dni w tygodniu. Adres sklepu to Tychy ul. Jordana 7 tel kontaktowy 504796027. Wlascicielem jest pan Henryk Predela
Źródło: skodovka.tmp.efuzja.net.pl/forum/viewtopic.php?t=26640



Temat: Auto za 15 tys. zł bez opłat z Litwy
Witam,

Za kilka dni jadę na największą giełdę samochodową na Litwę (ok. 6000 aut do możliwego zakupu, średnio 30% taniej niż w Polsce) w celu nabycia samochodu - korzystam z pośrednika, ktory trudni sie tego typu wyjazdami (ma służyć pomocą w załatwianiu wszystkich wymaganych formalności, pomocą przy sprawdzaniu pod względem technicznym auta itp.). Interesuje mnie zakup samochodu z rocznika 2000-2001 najlepiej w dizlu za 15 tys. zł. no jak bedize dobra okazja to zawsze mogę dorzucić z 2 tys. ale ta kasa raczej jest przeznaczona na rejestrację pojazdu. To będzie moje pierwsze auto więc chcę uzyskac wszystkie możliwe rady od Was, które mogą być dla mnie istotne. Chcę również znać wasze sugestie na temat jaki najlepiej samochód kupić za taką cenę. Zastanawiam sie między: Alfa Romeo 156 (ale podobno bardzo awaryjne samochody) BMW 3 (najchetniej posiadałbym ten wóz ale za taką cene raczej to niemożliwe i ma napęd na tył co w zimę utrudnia prowadzenie:/), Citroen C5 (niewiadoma jak dla mnie), Ford Focus (bardzo rdzewieje, nie wiem czy to prawda ale jak tak to duży minus), Ford Mondeo (znajomy twierdzi, że nigdy wiecej nowego za taką kase nie kupilby bo ciągle mu się psuł i ma już go dosyć i nikomu nie poleca), Lancia Lybra (nie wiem co myśleć o tym autku ogólnie podoba mi się), Nissan Primera ( nic o tym samochodzie nie wiem ale chyba za tą cenę nie kupię), Opel Astra II ( wszyscy mi polecają ale jestem znudzony tym samochodzem gdyż rodzice posiadali astre I), Peugoeot 307 (skłaniam się ku temu samochodowi), Rover 45 (słaba marka), Rover 75 (spełnienei moich marzeń ale czy dobry wybór pod względem awarynjości i części raczej chyba bardzo ryzykowny zakup chcę znac waszą opinie tym bardziej, że kolegi znajomy kupił go i zaraz po zakupie szybciej puścił w ludzi), Seat Toledo (najbardziej nastawiam się że własnie kupię ten samochodzik ale czy będzie to dobry wybór), Skoda Octavia (ojciec twierdzi, ze tylko kupywałby ten samochód a dla mnie przestażałe wzornictwo), WV Passat ( ale czy będzie za taką cenę) no i jeszcze Fiat Stilo, Mazda 626, Seat Leon i jeszcze jakieś volvo może zostaje. Może macie jakiś fajny samochód do zaproponowania dla mnie czy też oznajmijcie, ktory z tych wyżej wymienionych najlepiej wybrać? Chciałbym uzyskać poradę co do ubezpieczenia OC jakie najlepiej wybrać, w jakiej firmie jak mam poniżej 25 roku życia i chcę rejestrować samochodu na siebie choć jak byłoby wyjątkowo opłacalne to biorę pod uwagę inne możliwości bo w rodzinie mamy zarejestrowany jeden samochód na mamę, a ojciec jest współwłaścicielem i są wypracowane odpowiednie zniżki.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=12459


Temat: Auto za 15 tys. zł bez opłat z Litwy
Auto za 15 tys. zł bez opłat z Litwy
  Witam,

Za kilka dni jadę na największą giełdę samochodową na Litwę (ok. 6000 aut do możliwego zakupu, średnio 30% taniej niż w Polsce) w celu nabycia samochodu - korzystam z pośrednika, ktory trudni sie tego typu wyjazdami (ma służyć pomocą w załatwianiu wszystkich wymaganych formalności, pomocą przy sprawdzaniu pod względem technicznym auta itp.). Interesuje mnie zakup samochodu z rocznika 2000-2001 najlepiej w dizlu za 15 tys. zł. no jak bedize dobra okazja to zawsze mogę dorzucić z 2 tys. ale ta kasa raczej jest przeznaczona na rejestrację pojazdu i wykupienie OC. To będzie moje pierwsze auto więc chcę uzyskac wszystkie możliwe rady od Was, które mogą być dla mnie istotne. Chcę również znać wasze sugestie na temat jaki najlepiej samochód kupić za taka cenę. Zastanawiam sie między: Alfa Romeo 156, 166 (ale podobno bardzo awaryjne samochody) BMW 3 (najchetniej posiadałbym ten wóz ale za taką cene raczej to niemożliwe i ma napęd na tył co w zimę utrudnia prowadzenie:/), Citroen C5 (niewiadoma jak dla mnie), Ford Focus (bardzo rdzewieje, nie wiem czy to prawda ale jak tak to duży minus), Ford Mondeo (znajomy twierdzi, że nigdy wiecej nowego za taką kase nie kupilby bo ciągle mu się psuł i ma już go dosyć i nikomu nie poleca), Lancia Lybra (nie wiem co myśleć o tym autku ogólnie podoba mi się), Nissan Primera ( nic o tym samochodzie nie wiem ale chyba za tą cenę nie kupię), Opel Astra II ( wszyscy mi polecają ale jestem znudzony tym samochodzem gdyż rodzice posiadali astre I), Peugoeot 307 (skłaniam się ku temu samochodowi), Rover 45 (słaba marka), Rover 75 (spełnienei moich marzeń ale czy dobry wybór pod względem awarynjości i części raczej chyba bardzo ryzykowny zakup chcę znac waszą opinie:) tym bardziej, że kolegi znajomy kupił go i zaraz po zakupie szybciej puścił w ludzi), Seat Toledo (najbardziej nastawiam się że własnie kupię ten samochodzik ale czy będzie to dobry wybór), Skoda Octavia (ojciec twierdzi, ze tylko kupywałby ten samochód a dla mnie przestażałe wzornictwo), WV Passat ( ale czy będzie za taką cenę) i jakieś volvo jescze może zostaje. Może jeszcze macie jakiś fajny samochód do zaproponowania dla mnie czy też oznajmijcie, ktory z tych wyżej wymienionych najlepiej wybrac :)
Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=9823


Temat: Posłowie zgodzili się na tanie blachy
Źródło: Rzeczpospolita

Zewnętrzne części samochodów nie podlegają prawu autorskiemu - ustalili w środę posłowie. Jeśli zgodzą się z tym senatorowie i prezydent, już niedługo można spodziewać się obniżki cen w warsztatach blacharskich oraz - być może - tańszych polis ubezpieczeniowych.

W efekcie przyjętej w środę zmiany w ustawie o ochronie patentowej wyłączono z niej tzw. widoczne części zamienne. Przyjęta przez Sejm zmiana przepisów umożliwi sprzedawanie części karoseryjnych przez niezależnych producentów nawet o kilkadziesiąt procent taniej bez narażania się na spory prawne z koncernami samochodowymi. Np. niefirmowy zderzak do opla astry kosztuje 100 złotych, a w autoryzowanym serwisie Opla około 400 zł. Można go kupić od prywatnego wytwórcy, bo General Motors nie zastrzegł jego kształtu w Urzędzie Patentowym. Takich oporów nie mają inne koncerny, które zarejestrowały ponad 250 wzorów części. Najbardziej na zmianie ustawy zyskać mogą posiadacze fabii, bo Skoda zgłosiła niemal cały ten model jako wzór zastrzeżony. Jeśli proponowana poprawka wejdzie w życie, wszystkie zastrzeżenia stracą moc. Protesty koncernów
Niezadowoleni z ustawy są przedstawiciele koncernów zrzeszeni w Polskim Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. - Będziemy przekonywać senatorów i prezydenta, aby odrzucić tę populistyczną ustawę. Nie wykluczamy nawet zaskarżenia jej w Trybunale Konstytucyjnym - zapowiada Jakub Faryś, dyrektor biura PZPM. Choć za przyjęciem ustawy głosowało 398 posłów, a przeciwko jeden, to Alfred Franke, szef Koalicji na Rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych obawia się kontrataku koncernów. Przypomina, że głosowanie wznowiono po pięciu miesiącach niczym nie wyjaśnionej przerwy w obradach, choć formalnie nic nie stało na przeszkodzie, aby ustawę przyjąć już w styczniu, po zgłoszeniu poprawek w Komisji Gospodarki. Optymistą nie jest też Adam Szejnfeld, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki, który obawia się, że koncerny będą próbowały maksymalnie opóźnić wprowadzenie nowych przepisów. - Nie sądzę jednak, aby można było walczyć o jej uchylenie przez Trybunał Konstytucyjny, bo podobne przepisy obowiązują w innych krajach Unii Europejskiej - uważa poseł. Ile wart jest rynek.


W ocenie prezesa Franke, nowe przepisy powinny doprowadzić w krótkim czasie do zrównania cen części markowych i niemarkowych. Powinno to przynieść także spadek cen polis ubezpieczeniowych. Według danych firmy Motofocus, analizującej rynek części samochodowych w Polsce, widoczne elementy karoserii stanowią około 25 proc. wszystkich kupowanych podzespołów samochodowych. W 2005 roku rynek części liczony w cenach detalicznych wart był 8,5 mld złotych, rok później wzrósł o 14 proc., zatem tylko sprzedaż elementów karoseryjnych przynosi prawie rocznie 2,4 mld złotych. Marża koncernów uzyskiwana przy sprzedaży aut wynosi średnio 18 proc., zaś przy częściach już 39 proc. Teraz producenci aut mają prawo do tantiem z tytułu sprzedaży zaprojektowanych i zastrzeżonych przez nich wzorów m.in. błotników i lusterek. Gdy zniesie się te ograniczenia, ceny niektórych elementów, np. reflektorów mogą być niższe nawet o 60 proc. bo i tak pochodzą od tych samych wytwórców, zaś różnią się opakowaniem. - Mam wątpliwości do tej ustawy, bo może ona niekorzystnie wpłynąć na bezpieczeństwo pojazdów - uważa Wojciech Drzewiecki z firmy Samar zbierającej dane o rynku motoryzacyjnym w Polsce. Jego zdaniem ustawodawcy powinni wraz z wprowadzeniem swobody produkcji zadbać też o utrzymanie odpowiedniej jakości podzespołów, aby niemarkowe części nie stanowiły zagrożenia dla użytkowników pojazdów np. w razie wypadku. Handlowcy zyskają później
Nowe przepisy nieprędko wpłyną na wyniki trzech notowanych na giełdzie hurtowni części motoryzacyjnych. Gdyńska Fota, jeden z największych dystrybutorów części zamiennych do samochodów dopiero zaczyna rozbudowę segmentu części widocznych. Obecnie ich udział w strukturze przychodów spółki jest znikomy. - Wprowadzenie tej ustawy jest dla nas pozytywną informacją. W większym stopniu zainteresujemy się tym segmentem i znacznie rozbudujemy ofertę - mówi Bohdan Stankiewicz, prezes spółki Fota. Podobnie mały udział ma ten rodzaj części w przychodach spółki JC Auto. Adam Gajewski, rzecznik JC Auto nie sądzi, aby nowa ustawa zachęciła zarząd do wprowadzenia kolejnego segmentu części, a tym samy wpłynęła na wzrost obrotów spółki w kolejnych latach.
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4083


Temat: Krótka historia polskiego rynku wtórnego aut.
Krótka historia polskiego rynku wtórnego aut.
 
UWAGA! Poniższy tekst jest czystą fikcją literacką a podobieństwo
opisanych sytuacji i bohaterow do kogokolwiek jest niezamierzone i
przypadkowe.


To były czasy kiedy na wsi rower uchodzil za oznakę dobrobytu, motor
kojarzył się z przynależnością do klasy wyższej a posiadanie samochodu
było marzeniem przeciętnego Kowalskiego czy Nowaka. Czasy gdzie
najpopularniejszym sposobem przemieszczania się były własne nogi albo
środki tzw państwowej komunikacji , które w różnych formach przetrwały
do dnia dzisiejszego. W takim klimacie dorastał i kształcił się obok
Nowaka póżniejszy pan Dżdżysław i Gromosław ( zapożyczyłem imiona od
ulubionych bohaterow Tylika) którzy mieszkali na przeciwko postoju Taxi
a w drodze do szkoły zawsze przechodzili obok niewielkiego warsztatu
samochodowego.
Ich zainteresowanie motoryzacją sprowadzało się do świadczenia drobnych
usług na rzecz taksówkarzy oraz właściciela funkcjonującego nieopodal
warsztaciku co przynosiło im drobne z początku profity. Szybko jednak
spostrzegli , że ta grupa zawodowa dość dobrze prosperuje a nie musi
pracować jak rodzice lub sąsiadka na trzy zmiany i ledwo wiązać koniec z
końcem czy jak wujek na wsi chodzić od rana do wieczora za koniem z
plugiem na spacer po polu a wieczorem pleść obok glupot-koszyki
Pamiętają jak kupili swoje pierwsze auto nie mając nawet prawa jazdy!
Naprawili wyczyścili
pouczyli się jeżdzić i ...sprzedali z zyskiem.
Dalej już jakoś samo poszło, Syrenki Warszawy Skody Trabanty....a w
międzyczasie... odkupili od schorowanego majstra warsztat bo zauważyli
sprzedając te samochodopodobne
szczyty techniki wytwarzane w KDL-ch że kupujący coraz częściej
wybrzydzają i kręcą nosem przy oglądaniu..że to..przebieg
duży...porysowany zderzak...o..o.dziura w progu itp. itd więc..warsztat
się przyda i dla siebie i klienta!
Bardzo szybko dostosowali się do potrzeb rynku (sektor prywatny był
zawsze najbardziej elastyczny) i "drobne niedomagania" w swojej ofercie
zaczęli usuwać (czyt.picować) - i tak
korygowali przebiegi - aby zadowolić klienta! Poprawiali kilkuletni
fabryczny lakier - aby zadowolić klienta! Łatali dziury w
socjalistycznych blachach - aby zadowolić klienta!
Po paru latach Dżdżysław i Gromosław zauważyli, że już wszyscy ich
koledzy po fachu tak
robią aby zadowolić klienta !
Ponieważ nasi bohaterowie byli spostrzegawczy i nadal chcieli być
atrakcyjni cenowo i nadal dobrze zarabiac doszli do wniosku (obserwując
giełdę samoch.) że najlepiej bo najszybciej i z największą "marżą"
sprzedają się furaki kradzione bo taniej i szybciej można do nich
dorobić papiery niż siedzieć naprawiać,klepać,szpachlować,malować
itd..itp..
Interes szedł świetnie, tańsze auto zawsze znalazło "jelenia" a i
konkurencji nie było prawie żadnej no bo kto mógł mieć jeszcze taniej?
No ale pewnego razu (prawdopodobnie wskutek zawistnej konkurencji)
chłopaki powędrowali
na krótki odpoczynek w miejsce odosobnienia od społeczeństwa.
Tam mieli czas aby przemyśleć jakie i gdzie popełnili błedy i co robić
na przyszłość aby się
przed takimi ustrzec. Edukacja i porady prawne kumpli spod celi
pozwoliły im nabrać ogłady
i nauczyły jak formuować umowy ogłoszenia itp..
Dżdżysław i Gromek po opuszczeniu Wronek wrócili natychmiast do
"uszczęśliwiania" klientów, korzystając z okazji otwarcia granic co
niosło ze sobą całkiem nowe możliwości.
Składaki były okazją do obejścia idiotycznych zapór celnych i dawały
mnóstwo "satysfakcji "
celnikom,przygranicznym warsztacikom, podniosły sprawność w składaniu i
rozkładaniu aut a co za tym idzie podniosły wiedzę o ich budowie i
konstrukcji a to jak zwykle wszystko aby zadowolić klienta!
Nasi ulubieńcy nabrali już takiej wprawy w tym składaniu i rozkładaniu ,
że mogli te czynności robić po ciemku na wyczucie i w czasie którym
zawstydziliby niejednego robota przemysłowego.
Ale, że lekcje ekonomi pobierali w innym miejscu niż szkoła szybko
doszli do wniosku, że lepsze zyski a i niższą cenę sprzedaży da im
kupowanie i naprawa rozbitych - aby zadowolić ceną klienta!
Nie trzeba było wiele czasu aby spryciule dostrzegli, że te naprawy to
"psu na budę" pracochłonne kosztowne a i tak pokraka. O wiele taniej
łatwiej jest połączyć ze sobą ocalałe nieuszkodzone części rozbitych aut
tego samego modelu!
A już najmniej roboty jest przy samym wstawieniu pola numerowego i
przełożenia tabliczek znamionowych z dawcy do biorcy (podpatrzyli ten
numer u kumpla Szczepana) no bo czego się nie robi dla szanownego
klienta aby miał TANIEJ!!!
Zazdrościli Szczepanowi, że w tak krótkim czasie się pobudował i
otworzył legalny interes będąc szanowanym biznesmenem.
Postanowili pójść w jego ślady tymbardziej, że autami używanymi zaczęlo
handlować prawie pół Polski , prześcigając się w nowych pomysłach
łupienia klienta, ogłoszeniach funkiel-nówkach nieśmiganych 100%
bezwypadków itd..itp..
Ponieważ znali temat "auta" to aby się nie nudzić w domu przed
telewizorem Dżdżysław i Gromek pootwierali sobie salony samochodowe-na
podobieństwo tych jakie widzieli w Niemczech Francji i innych
cywilizowanych krajach...
Ale jeszcze czasem aby pobudzić w sobie adrenalinę (a może mają to we
krwi) "przewalą"
klienta na...roczniku...raz na jakiś czas popchną coś
podmalowanego...jako oryginalną nówkę ...albo w przysalonowym komisie w
używce cofnie trochę licznik... no bo to wszystko
dla klienta!...dla kolegi Kowalskiego ze szkolnej ławki co to po
podstawówce gdzieś tam do
liceum poszedł i czas na naukę tracił a teraz idiota jeżdzi środkami
komunikacji miejskiej bo
maluch ,którego kupił w ubiegłym Wieku dawno wrócił do huty (wtedy
jeszcze istniała)
a to piękne auto kupione zimą na giełdzie za ciężko uzbierane pieniądze,
które odkładał z żoną przez tyle lat pękło na pół przy próbie wymiany
kół!!!
Pewnie ktoś je odkupi za parę groszy od Kowalskich a oni za jakiś czas
znów będą szukać
w miarę młodego..ładnego...taniego....ech..taka tam...kwadratura kola![/B]
Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=9445



Form:

Archiwum

rudaaa
Giełda Poznańska przed Poznaniem
Giełda kwiatowa czy tylko firmy mogą kupić
Giełda komputerowa Warszawa przy GUS
giełda Bronisze ceny warzyw Dziś
Giełda akcje pracownicze po ile stoją
Giełda komputerowa Warszawa kiedy otwarta
Giełda komputerowa Wawa kiedy otwarta
Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »


Fac simile - zrób podobnie.
Esse quam videri - być a nie zdawać się.
Diligite inimicos vestros - miłujcie nieprzyjaciół waszych.
Felix, qui potuit rerum cognoscere causas - szczęśliwy, kto zdołał poznać przyczyny wszechrzeczy. Wergiliusz
I mędrzec morze się pomylić.